19 Kasım 2016 12:56

TZOB baştan kokar!

Recep Cingöz
Tarım Masası ve Çiftçinin Güler Yüzü TV Programları Yapımcısı ve Sunucusu
recmedyaproduksiyon@gmail.com

Değerli okurlarım

Biliyorum, en az siz de benim kadar bu haberlerden, yazılardan sıkıldınız…

Haklısınız, lakin memleketin durumu, çiftçimizin perişan hali ve bu kadar kanunsuzluk fütursuzca işlenince, bu kanunsuzluklara bir de devletin yetkili organları alet olunca, sıkılsak da yazmak zorunda hissediyorum kendimi.

***

Çiftçiye hizmet amacı ile kanunla kurulan Ziraat Odaları, bakın ne şekilde kanunsuzluklar işlenerek hayatlarını idame ettirmekteler?

Delege seçimleri...

Ziraat Odaları ve Ziraat Odaları Birliği Nizamnamesinde çok açık yazılmış olan delege seçimleri, milletvekilleri seçimleri ile hemen hemen aynı şekilde yapılması lazım.

Maalesef ziraat odaları seçimlerinde, mevzuatta belirtilen seçim kuralları hiç işletilmiyor.

Peki, delege seçimleri nasıl yapılıyor?

Muhtarların büyük bir bölümü, köylerinden kaç delege çıkacaksa o delegeleri önceden belirliyorlar. Gerekli tutanak düzenleniyor, imza altına alınıyor. Kaymakamlık veya Valilik makamına teslim etmeleri gerekirken ziraat odalarına teslim ediyorlar. Prosedürü ziraat odaları tamamlıyorlar.

Seçimler yapıldı, sonuçlandı vesselam!

***

Peki, delege seçimleri nasıl yapılması lazım?

Muhtarlar, genel seçimlerde kullanılan sandıkları, köylerine kurmak zorundalar.

Sandık kurulunu belirleyip, seçimlere katılmak isteyen köylülere, sabah 08.00 ile 17.00 saatleri arasında oylarını kullandırmak durumundalar.

Oy kullanma işlemi neticelendikten sonra sandık kurulu, oy sayımına geçer, kullanılan oyların tasnifi yapıldıktan sonra sonuçlar tutanakla kayıt altına alınır, kullanılan reyler ile birlikte kaymakamlığa teslim edilir. Kaymakamlıklar veya valilikler itirazlar olması veya başka durumlarda, oyların tekrar sayılabilmesi için 3 ay boyunca muhafaza etmeleri gerekmektedir. 3 ayın sonunda tutanakla oylar imha edilir.

Yukarıda bahsettiğimiz seçim kuralları yasalarla belirlenmiştir.

***

Şimdi şu sorulara cevap aramak gerekiyor?

-Ülkemizde bulunan valiler ve kaymakamların ne kadarı, bu kuralları işletiyor?

-Bu işlerin bu şekilde yapılması gerektiğini bilmiyorlar mı?

-5 milyon üyesi bulunan Türkiye'nin en büyük sivil toplum kuruluşlarından birisi veya birincisi olan TZOB, bu kanunsuzluğa göz mü yummaktadır?

-Ziraat oda başkanları veya adayları, devletin organları alet edilerek yapılan bu kanunsuzluğu kullanarak, her köyde delegelere nüfus ediyorlar mı?

-Köylülerimizin bilhassa beş milyon üyenin, iradesinin bu şekilde çalınması suç değil midir? Bu konuda suç duyurusu yapılmış mıdır?

-Yasayla, çerçeveleri net belirlenmiş bu seçimlerde, yasalar çiğnenerek yapılan delege seçimleri, delegelerin seçtiği ziraat oda başkanları ve birlik yöneticileri seçimleri legal midir? Geçerli midir?

***

Eyyy oda başkanları, TZOB yöneticileri!

İtiraz olmamış ve seçim sonuçları geçerli.

Seçimlerde her yol mubah mı? Vicdanlarınız rahat mı?


Yorumlar

Toplam 10 Adet Yorum Yapılmış.
01 Aralık 2016, 09:59
Hasan

ziraat odası

Bu büyük örgütün yönetimini delege değil, üyelerin direk seçmesi gerekir.Yani üyeler sandıkta hem başkanını hem yönetim kurulunu hem merkez delegesini devlet güvencesi ve kontrolünde olması lazım. yoksa fasa fiso.
01 Aralık 2016, 09:54
Ali ihsan

ziraat odaları

Değerli kardeşim,yazınızda çok güzel belirtmişsiniz fakat en önemlisi ise bu kadar devasa bir örgütün seçimleri adli kontrol altında olmuyorsa hükümet temsilciliği altında yapılması gerekir.Çok seçimlerinde oy kullandım sizin belirttiğiniz hafifi kalır yaşadıklarımızın yanında.
21 Kasım 2016, 14:03
EKREM AKGÜL

Möhim bir kurum

Sözde çiftçi kuruluşu olan bu örgütler maalesef çiftçinin en önemli sorunu haline geldi.Yönetenler ve onların yalakaları ranttan faydalanırken gariban çiftçimiz Bakanlığımızın sağladığı imkanla(Çiftçi Belgesi zorunluluğu) ki bir işlevi olmamasına rağmen aidat adı altında soyulmakta, ben yiyemiyorum buyrun siz yiyin durumuna getirilmiştir.Bir başka eziyet de bu yıl başladı;farklı ilçelerde arazisi olanlar oralarada kayıt olacak gidecek gelecek zaman ve para harcayacak ne için?Ziraat odalarının öneminden ötürü!!!!!!!Olmazsa olmazmı?Yani o belge alınmazsa çiftçi ne kaybeder çiftçiliğinden yahut memleket ne kazanır bu uygulamadan,Ahh bir yemek karşılığı irade belirleyen sevgili delege kardeşler her şey sizin sayenizde.
21 Kasım 2016, 09:40
ömer

le ramazan rumuzlu

vay sen uzaydamı yaşıyon bu yazılanların hangisi olmuyo az bile yazmış adam saçma saçma yalakalık için yorum yapma
21 Kasım 2016, 09:04
AHMET

DELEGE SEÇİMİ

Her İl ve İlçe Kendi Seçiminden Sorumludur Bilmeden ön yargıya gerek yok ben kendi ilçemde 4 tane mahallenin seçimini 3 defa yaptım hatalardan dolayı gerçekleri bilmeden konuşmak ve yargılamak yanlış.
20 Kasım 2016, 19:55
Mehmet

Denetleme yokmu

Bu odaları denetleyen yokmu Ne ararsan var adaletsizlik delege adaletsizliği velhasıl her şey var