05 Nisan 2016 11:59

Tarım Kredi’de yeni dönem

Tarımcı
iletisim@tarimdanhaber.com

Tarım Kredi Kooperatiflerinde yaklaşık 3 yıldır devam eden idari karmaşanın sonuna gelindiğinin işareti olarak TMO Genel Müdürü Ayhan KARAYAMA, Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği Genel Müdürlüğüne atandı.

BEKLENTİLER YÜKSEK

Yeni hükümette Tarım Bakanı olarak görev yapan Faruk Çelik'in kısa sürede iddialı bazı söylem ve girişimleri TKK'de kendini kurumun faaliyet alanından gelen başarılı bir bürokratın atanmasıyla kendini gösterdi. Uzun süren bir karmaşa döneminin zirve yaptığı bir zaman diliminde atanmış olmak Ayhan Karayama'nın işini güçleştirdiği gibi beklentilerini de yükseltmiştir.

500 MİLYON LİRALIK KAYIPLA BAŞLAYAN SÜREÇ...

2013 yılsonunda Tarım Kredi Gıda A.Ş'de patlak veren yaklaşık 500 milyon liralık kayıp sarsıntısı ile birlikte kurumun çatı yönetiminde sorunlar baş göstermiş, gruplaşmalar ve çekişmeler yaşanmıştı. Olayın patlak vermesinden bir yıl sonra meşhur otel faturalarının ortaya çıkması üzerine Genel Müdür Abdullah KUTLU'nun işine son verilmiş, yerine kısa bir dönem Namık BOSTANCI atanmış ve Aralık 2014'te İrfan GÜVENDİ göreve getirilmişti.

SİYASETTEKİ DENGELERİ KORUMAYI GÖZETEMEDİ

İrfan Güvendi, geçen bir yıllık sürede başta uzun yıllardır değişmeyen üst bürokratları görevden uzaklaştırmak olmak üzere uzun yıllardır konuşulan ama bir türlü yapılamayan birçok idari ve yapısal değişiklikleri başlatmak gibi cesur bir takım adımlar atmış ama kurum içindeki ve siyasetteki dengeleri korumayı gözetmediğinden kısa sürede karmaşa derinleşmiş ve 1 Kasım seçimleri sonrası meydana gelen bakan değişikliği kendisini istifaya kadar götürmüştür.

AYHAN KARAYAMA'NIN İLK VE EN ZOR İŞİ

Bugün itibariyle kurumsal işleyişten ziyade genel müdür odaklı işleyişi gelenek haline getirmiş TKK'da duran sistemi yeniden harekete geçirmek Ayhan KARAYAMA'nın ilk ve en zor işi olacaktır. Kurum içerisinde personelin ekseriyetinin pozisyon aldığı kutuplaşmaları aşmak ve tekrar motivasyonu sağlamak ise bir diğer ciddi sorun olarak dikkat çekmektedir.

DOĞRU OKUYABİLİRSE BAŞARISI KOLAYLAŞACAK

Ayhan KARAYAMA'nın doğru stratejiler ve uygulama planları oluşturabilmesi için son birkaç yıl içerisinde karmaşa ortamının getirdiği gruplaşmaları doğru bir şekilde okuması başarısını kolaylaştıracaktır.

GÜCÜN SİKLET MERKEZİNE GÖRE POZİSYON ALAN...

Kısaca bunlara değinecek olursak; Şeref CANLI'ya umut bağlamış ve iki yıldır onunla birlikte olan daha çok kurum dışında kalmış emekli eski bürokratlar ve onların çalışan uzantıları, özellikle yeni bakanla beraber Sendika Başkanı etrafında öbekleşen daha çok Bedrettin YILDIRIM ve Abdullah KUTLU'ya yakın bir grup, daha çok dışarıdan getirdiklerinden müteşekkil İrfan GÜVENDİ'ye yakın oldukça daralmış bir başka grup, gücün siklet merkezini takip eden ona göre pozisyon alan ekseriyeti Ülkücü kökenli büyük organize bir kitle ve bağımsız hareket eden Milli Görüş kökenli personelin oluşturduğu dağınık küçük bir topluluk. Bütün bu grupların ortak paydası ise ilginç bir şekilde hepsinin sıkı birer AKPARTİ'li ve Dindar olmalarıdır.

ÇATIŞMANIN BİR PARÇASI HALİNE GELEBİLİR

Ayhan KARAYAMA, idari alanda yukarıda sayılan herhangi bir gruba tamamen yaslanması durumunda mevcut karmaşayı ortadan kaldırmasına bu durum mani olacaktır. Ve hatta kendisi çatışmaların bir parçası haline gelecek ve kurumdaki tarihi büyük dedikodu değirmeni çok geçmeden onu da öğütecektir.

'HAK' VE 'LİYAKAT' MERKEZLİ PERSONEL POLİTİKASI KENDİSİNİ GÜÇLENDİRECEK

Bu nedenle "hak" kavramına halel getirmeyecek şekilde dengeleri gözeterek liyakat merkezli bir personel politikası oluşturması bir mecburiyet teşkil etmektedir. Bununla beraber herhangi bir güç odağının vesayet ve tesiri altında görüntüsü ise kendisini tamamen güçsüzleştirecek ve planladığı adımları atmasına mani olacaktır. Bunun tek istisnası Tarım Bakanlığı ve Hükümettir...

BÜROKRATİK MERKEZDEN KURTARILMALI

Ayhan KARAYAMA, kurumda stabilizasyonu sağladıktan sonra kurumu eski bürokratik merkezden hızla "Çiftçi" odaklı bir pozisyona zorlamalı ve kompleks haline getirmeden kendisinden önce başlatılan proje ve uygulamalardan makul olanlara kendi projelerini ekleyerek yoluna devam etmelidir. Örneğin; TKŞT yapılanması uzun yıllardan beri kurumda konuşulan ama bir türlü icra edilemeyen bir proje iken, son dönemde hayata geçirilmiş önemli bir adımdır ve bazı değişikliklere gidilmekle beraber devam edilmesi yerinde bir karar olacaktır.

TARİHİ BİR HİZMET OLACAK

Kurumun gerçekten çiftçi odaklı bir alana taşınabilmesi için; öncelikle mevcut çiftçinin ihtiyaçlarını karşılayan, finanse eden bir takım faaliyetlere devam edilirken daha geri planda kalan "ürün değerlendirme" çalışmaları TMO ile entegre bir biçimde daha kapsamlı hale getirilmelidir. Ayrıca, birim kooperatif yönetimlerinden merkez birliği yönetimine kadar bütün seçim süreçlerinin gerçek demokratik bir katılımla gerçekleştirilmesi ve kurumu çiftçinin elinden alan kendi hizmetine sokan bürokratik müdahalelere fırsat verilmemesi kuruma tarihi bir hizmet olacaktır. (Bu paragraf başlı başına bir yazı konusu olup daha sonraki yazılarımızda detaylı bir şekilde ele alınacaktır)

BÜTÜN ZORLUKLARA RAĞMEN KISA VADEDE ATILACAK ADIMLAR ÖNEMLİ

Netice olarak; KARAYAMA, bilgi ve birikimi ile çiftçilerimiz ve kurum için Tarım Bakanlığının seçebileceği en iyi isimlerden birisi olması hasebiyle isabetli bir tercih olup, bütün zorluklara rağmen kısa vadede atacağı adımların bunu ortaya koymasını bekliyoruz. Ülke ve çiftçinin faydasına doğrularında her zaman yanında, yanlışlarında ise her zaman karşısında olacağımızın altını çizerek çalışmalarında başarılar diliyoruz.


Yorumlar

Toplam 50 Adet Yorum Yapılmış.
12 Ekim 2016, 22:07
Tekirdağlı

Yıllardır piyasadan pahalı mal. Satıyorlar biz bıktık artık bizim memurlarımız saltanat sürüyor.Artık piyasa şartlarında gubre ve diğer malları satın.Allaha havale ediyoruz yetkilileri.
21 Eylül 2016, 16:49
Recep

Kredi

Kredi kullanımı gerçekci olması lazım tefecilik ýönünde devam etmesi bizleri üzüyor
26 Haziran 2016, 00:34
ÇİFÇİ

TARIM KREDİ

TARIM KREDİDE ÇOK BÜYÜK YENİLİK YAPILMIŞ SAYIN KARAYAMA TOHUMCULUGUN DURUMUDA BELLİ OLDU ÇOK MERAK EDİYORUM BU ÇİFÇİNİN HAKKININ HESABINI ÇIKARDIGIN PERSONELİN HESABINI TASARUF OLSUN DEYİP M SÖYLEMEZE VERDİGİN YEDİ BİN BEŞYÜZÜN HESABINI HAKİMLER HAKİMİNE NASIL VERECEN SEN ONU DÜŞÜN ÇOK BÖBÜRLENME SAYIN KARAYAMA SENDEN BÜYÜK ALLAH VAR
25 Haziran 2016, 13:52
ÇİFÇİ

TARIM KREDİ

TARIM KREDİDE NE DEGİŞİKLİK YAPILDI İ G NİN SAG KOLLARI HALA DURUYOR VAKIF MÜDÜRÜ DÜMENCİ M SÖYLEMEZ TAREKSDE HELE HERKES İKİNCİ EMEKLİLİGİ GELDİ B TÜPSAKAL C BABUÇÇU GENEL MÜDÜR NEREDE DEGİŞİKLİK YAPMIŞ TEK DEGİŞİKLİK YEMEK LİSTESİ KAFALAR SADECE ONA ÇALIŞIYOR ÖYLEN NE YESEK GECE NE YESEK YA BUNLARA TMO YEMEK VERMEDİLERMİ ACABA BUNLAR NEREDEYSE FIRIN DELECEKLER...
20 Haziran 2016, 01:21
Tarımdan Haber

PERSONEL ismi ile yorum yapan takipçimiz, yaptığınız yorumlarda ciddi ithamlarda bulunuyorsunuz. Bahsettiğiniz vakıf yöneticisi hakkında eğer bildiğiniz bir şeyler varsa gönderin haberini yapalım. Aksi takdirde ciddi ithamlar içeren yorumlarınız onaylanmayacaktır. Saygılarımla...
19 Haziran 2016, 20:59
PERSONEL

TARIM KREDİ VAKIF

SAYIN EDİTÖR YORUMLAR NEDEN YAYINLANMIYOR SORUN NEY YAYINLANMAYACAKSA YORUM BÖLÜMÜNÜ KAPATIN GİTSİN İNSANLAR YAZACAGIZ DİYE UGRAŞMASIN
12 Haziran 2016, 11:29
KULHAKKI

TARIM KREDİ

TARIM KREDİDE ADALETLE ÇALIŞMAYAN HİÇ BİR ŞAHUS BAŞARI ELDE EDEMEZ GÖREVE BAŞLAR BAŞLAMAZ GARİP ALLAHTAN BAŞKA HİÇ KİMSESİ OLMAYAN İNSANLARI İŞTEN ÇIKARARAKMI BAŞARILI OLACAK ASLA ALLAH CC ONUN TAHTINI BAŞINA GEÇİRECEKTİR
13 Mayıs 2016, 18:59
fiko

çifçi

yine olan çifçi ye olur kimseye bişey oldugu yok çifçi sigortacı lara ziraat mühendislerine bakmak zorundamı mahsul fiyatları yerler de kuru fasulye 1800 tarım krediye borç ödüyorum borç bitöiyor sözde faziler yüzde sekiz iki çingene dögüşmüş çifçi den beter ol demiş
09 Mayıs 2016, 11:15
Ertekin Kazdal

Yeni dönem (!)

Tarımcı kardeş, bu iş Yarım kaldı. Yeni dönem yazdın 2 ay oldu. Olanlardan haberin var mı? Yeni adamın becerisinden ve yaptıklarından yeni dönem bu mu? İrfan gitsin istedik ama bu nedir arkadaş yazık değil mi kuruma çiftçiye . Kurumu direk kapatsıonlar daha iyi her tarafında delikler açıyorlar gemi su alıyor 2016 mali yılı bitsin siz durumu bir görün. Allah sonumuzu hayır etsin. Tarımcı yeni dönemi yeniden yaz bakalım görelim...
24 Nisan 2016, 12:16
Erkin Keran

İsabet

Yazıyı tekraren okudum. Bir emekli olarak tesbitlerin isabetli olduğunu gördüm. Yeni Genel Müdürün işi her zamankinden zor. Allah yardım etsin
15 Nisan 2016, 01:19
Bilgisizler

Cahil cahil yazıp durmayın AB kriterlerinde kooperatifcilik bağımsızdır resmen yapılamaz anca bu şekilde olur..
14 Nisan 2016, 23:04
tkk çalışanı

tarım bakanlık

tarım kredi kooperatifleri aslında ülke tarımında en önemli yükü üstlenmektedir. tarım bakanlığı bünyesine alınması türkiye tarımı için önemli bir hamle olacaktır.
13 Nisan 2016, 22:38
imece calışanı

kadro

bizide kadroya alsın genel mudur artık yeter
12 Nisan 2016, 23:48
Gübreci

İrfan Güvendi RAZİ!!!!

İrfan 2008-2009 arasında 1 yıl RAZİ de (İran'da) görev yaptı. G. Md olarak. A. Karayama bu dönemi iyi araştırsın!!!!!
11 Nisan 2016, 18:15
Analizci

Gübretaş, Negmar, Raintrade,

Gübretaş, Raintrade, Negmar, Asya Gaz Sayın tarım dünyası mensupları, değerşi ve cefakar çiftçler, gecikme için özür. Öncelikle Gübretaş. Bildiğiniz gibi gelen yüksek ceza, operasyonel zarralar ve son dönemdeki berbat yönetim herkesin bilgisi dahilinde. Bakan Yıldırım'a yakınlığını kullanarak haketmediği mevkide kuruma verdiği zararlar bilenen Şükrü Kutlu'nun gidecek fakat yerine kim gelecek belli değil. Bu kurumun çiftçilere ait olduğunu ve çiftçilerde diğer özel fabrikalardan daha pahalı ürün satması zarar etmesi kabul edilemez. Piyasa değeri yabancı Yönetim şirketlerine göre 350 -400 Milyon USD olan Negmar'ı Raintrade'e 21 Milyon USD'ye peşkeş işini reis durdurdu. AAh paralelci rüyalar vardı. Torku gibi çiftçinin parası ile kendilerine özel holding kuracaklardı. Halbuki bu kurumlar çiftçilere çok önemli kaynak oluşturabilirdi. Ne gerek var yeterki onlarda huzur hakları makam otomobilleri, harcırahlar gelsin.
11 Nisan 2016, 14:47
Boş Küme

Boş Küme

Arkadaşlar bu genel müdür gece yarılarına kadar çalışıyor. Sabahlara kadar sunum dinliyor. Bakan ne derse anında yapıyor. Çok kıymetli bir memur kendisi, başarılı olacağına emininim. Zaten Tarım Kredi'de artık tarım bakanlığı bünyesinde... Bakanlık binasına da taşınmaları gerektiğini düşünüyorum.
08 Nisan 2016, 21:58
İmece taseron

İmece kadro

Sayın genel müdürüm imeceler tarana çorbası biber kızartması melemen yerken tepedekiler pirzola eti götürmüş hakkımızı yiyenlere hakkımız helal etmiyoruz...bize verilen asgari ücretin hesabı soruldu kooperatifin gelirine giderine bakıldı zarar yoksa öyle sözleşme imzalandı...her sene sözleşme imzalanır mı imzalanmaz mı korkusu içinde calıştık...ama bakıyoruz tüm imecelere verilen asgari ücretin 10 katını sorgusuz sualsiz usulsuzce yiyoyorlar yazıklar olsun hakkımız helal değil inşallah... Allah razı olsun hükümetimiz ve bakanımızın dan yoksa daha çok şeyler olacakmış ... Hükümetimiz çizgisinde kadro verme işi size nasip olsun sayın genel müdürüm...imece personelleri olarak sevgi ve saygılarımızı sunuyoruz...
08 Nisan 2016, 21:40
İmece taseron

İmecenin hakkı olan kadro

Sayın genel müdürüm yeni görevinizde Tarım kredi de çalışan imece hizmet alımı ile çalışan taseronlar adına hayırlı olsun diyoruz...imeceler tarım krediyi bu günlere taşıyan veya taşınmasında en büyük emeği geçenler olarak 15 ve 20 yıllık hizmet veren imece çalışanları olarak kodro işi size nasip olur inşallah... Bu güne kadar hep iyileştirme yapılacak denilip kandirildıgımıza inanıyoruz...köy köy gezip yem gübre mazot talepleri alıp çiftçiye en iyi hizmet sunma işinde olup acaba kuruma 1lira daha fazla para nasıl kazandırırız , çiftçiye nasıl hizmet götürürüz hizmeti ile hep dile gelmisiktir...bizlere maaş verilirken asgari ücretin hesabı ve kooperatifin geliri giderine bakılıp sözleşmelerimiz öyle yenileniyordu...müdürüm imeceler i unutm
08 Nisan 2016, 19:15

Iyi okuyup yazan yk uyelerinin zamaninda yasanan yalan ruzgarlarini (hatta kasirgalarini) ve 165.000 den haberlerinin olmadigini(?) gormemis gibi konusmayalim.
08 Nisan 2016, 17:23
bakanlık

Bakanlık İç Denetim Birim Başkanı Sinan Soylu 8 sene kadar TKK denetçisi olarak görev yapmıştı