Bakandan yerli tohum uyarısı!

Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, yerli tohumun önemine dikkat çekerek, karın yurtdışına gitmemesi için yerli tohum kullanılması gerektiğini söyledi. Ancak yabancı firmaların Türkiye'de yaptıkları üretimden elde ettikleri kârın da önemli bir kısmı yurt dışına gidiyor.

Bakandan yerli tohum uyarısı!

Antakya'da bir otelde düzenlenen Tarım ve Orman Sektörü Buluşma Toplantısında yerli tohumun önemine dikkat çeken Bakan Pakdemirli, ülkelerin stratejilerine bakıldığında Çin'in dahil, hepsinin yerli tohumu tarım üretiminin merkezine oturttuklarını belirtti.

YERLİ TOHUMU ÖNCELİĞE ALMALIYIZ

Pakdemirli, şunları kaydetti: “Tohumu yurt dışından aldığınız zaman karın önemli bir kısmı dışarıda kalıyor. Bizim bu işi yerleştirmemiz lazım. Bir de yerlinin lezzeti daha güzel. Yerli tohumu önceliğe alıp, yerli tohum ekmeye dikkat etmemiz lazım. Burada da aslında olduğumuz yer, fena değil, 2002'de 145 bin ton olan yerli tohum, 1 milyon 50 bin tona geldi."

YERLİ TOHUMUN İÇİNDE ASIL KATMADEĞERİ YABANCILAR ALIYOR!

Ancak Bakan Pakdemirli'nin üretim rakamı olarak verdiği 1 milyon 50 bin ton tohum üretiminde yabancı tohum firmalarının Türkiye'de yaptıkları üretimin de önemli bir payı var. Yabancı firmaların Türkiye'de yaptıkları üretim yerli üretim gibi görülse de yine bu üretimde de karın önemli bir kısmı yurtdışına gidiyor. Bunun yanında yabancı çeşitler Türkiye'de üretilince bunu üreten yerli firmalar da yabancı firmalara lisans ücreti ödüyor. Dolayısıyla burada da yine yurtdışına kar transferi söz konusu.

Türkiye'de, katmadeğeri yüksek olan şeker pancarı, ayçiçeği, mısır, pamuk ve patates tohumlarında yabancı çeşitler hakim durumda. Dolayısıyla tohum sektöründe en karlı üretim yabancıların kontrolünde bulunuyor. Yabancı firmaların elde ettiği yüksek karlar da yurt dışına transfer ediliyor.

BUĞDAYDA BİLE YABANCI ÇEŞİTLER ARTMAYA BAŞLADI

Diğer yandan son yıllarda ekilen buğday çeşitlerinin büyük kısmı da yabancı çeşitlerden oluşmaya başladı. Kullanılan her yabancı buğday çeşidinden dolayı Türkiye yine yabancı firmalara lisans ücreti ödemek zorunda kalıyor.

Tohumda üretilen katmadeğerin yurt içinde kalması, yabancı firmaların Türkiye'deki üretimleriyle değil yerli firmaların geliştirdikleri çeşitlerle mümkün olacak.

TARIMDANHABER



Yorumlar

Toplam 8 Adet Yorum Yapılmış.
31 Ekim 2018, 21:26

Tagem

Akılsız
Tagem ne iş yapar diye soruluyorsa halen bunun suçu vatandaşta değil tagem de. Yaptığı çalışmaları anlatamaması, hatta anlatma ihtiyacı hissetmemesi. Gecesini gündüzüne katarak, mesai kavramını dikkate almadan hafta sonları dahi ç Devamı..Tagem ne iş yapar diye soruluyorsa halen bunun suçu vatandaşta değil tagem de. Yaptığı çalışmaları anlatamaması, hatta anlatma ihtiyacı hissetmemesi. Gecesini gündüzüne katarak, mesai kavramını dikkate almadan hafta sonları dahi çalışarak ortaya bir şeyler koymak için ailesini dahi ihmal ederek çalışması. Üzerinde çalıştığı bitkileri veya hayvanları evladından önde tutması. Tek derdinin üretimi artırmak, halkını doyurmak olması. İşte tagem in akılsızlığı (!) burada yatıyor. Bol bol laf, reklam, büyük büyük laflar, başlıklar. Populer konularda toplantılar afişler. Şuan yurtdışından bir gram bile yabancı tohum gelmese bile tagemin geliştirdiği çeşitlerle verim kaybı olmadan üretim yapacak durumdayız. Her bitki türünde yerli çeşidimiz var.
30 Ekim 2018, 22:12

uzmanlik

tahir gorgen
dogal genetik mutasyon. essek+at=katir. vesaire. Bos islerle, yani guzel kelimeleri bos sozlerle kirletiyorsunuz. Ispatlayin yerli tohumun verimi/ozellikleri, bu. Hem ben milliyetci, vatansever ve Humanist (butun insanlarin degerini ayni kilan) i Devamı..dogal genetik mutasyon. essek+at=katir. vesaire. Bos islerle, yani guzel kelimeleri bos sozlerle kirletiyorsunuz. Ispatlayin yerli tohumun verimi/ozellikleri, bu. Hem ben milliyetci, vatansever ve Humanist (butun insanlarin degerini ayni kilan) idim. Son 3,5 yilda bayraktan turklukten tiskindirdiler beni. Size kolay gelmesin. Gelmiyecek cunku ulkenizdeki asil bilgelere haksizlik/adaletsizlik/hukuksuzluk mevcut, kendinizde anlamiyorsunuz napayim.
30 Ekim 2018, 22:06

uzmanlik

tahir gorgen
ciftcilere. Aklimda iken diyim. Bu 4cu yorumum ve saniyorumki yayanlamazlar. Ben bu bakanin yerinde olsam sunu der idim: Cinko arpanin/bugdayin sapini kalinlastiriyor ve bu yuzden birki daha cok su tutma kapasitesine sahip oluyor. Bu bile akliniza ge Devamı..ciftcilere. Aklimda iken diyim. Bu 4cu yorumum ve saniyorumki yayanlamazlar. Ben bu bakanin yerinde olsam sunu der idim: Cinko arpanin/bugdayin sapini kalinlastiriyor ve bu yuzden birki daha cok su tutma kapasitesine sahip oluyor. Bu bile akliniza gelmemistir. Hatta bilmiyordursunuz. Ulke ekonomisi dersiniz. Ciftciler kurakliktan neler cekiyor. Anlatiyormusunuz topraga gore ekimi? Gubre dozlarini? toprak analizinde misal 30cm topragin altindan numine alin diyorlar. Fosfor yilda ortalama 1 karis asaya iniyor. Ya 3 yil ekilmedi ise tarla ve Fosfor miktari toprakta yeterli gorunuyor ise? Bitki gelisiminde direk kokmu atiyor arpa/bugday? Bence sizler uzman degilsiniz. Ve bu yazim gorunmuyecek.
30 Ekim 2018, 21:59

uzmanlik

tahir gorgen
Simdi ben okadar kendimi yordum ve yorum yazdim. Saniyorumki yayinlamazsiniz bile. Sonradan baktim ve gordumki Tiktaalik 300.000bin yil once gercektende engin sularda yasiyor imis. Bu evrimciler ev odevini yapmadiklari/anlamadiklari gibi, bulu Devamı..Simdi ben okadar kendimi yordum ve yorum yazdim. Saniyorumki yayinlamazsiniz bile. Sonradan baktim ve gordumki Tiktaalik 300.000bin yil once gercektende engin sularda yasiyor imis. Bu evrimciler ev odevini yapmadiklari/anlamadiklari gibi, bulundugu bolgenin 300.000bin yil evvelki haline bakmaya bile tenezul etmiyorlar. Gerizekali olup herseye inandiginizdanda olabilir bu. Ne geregi var at ortaya bir sacmaligi herkez inansin, cunku kendi beynininizi kullanamiyorsunuz. Ben yeni hemen hemen (kimse 100% istedigini elde edemez cunku) kendi istedigim genetik yapidaki bir Tohumlugu, kendimde elde edebilirim ama bu ulkede haksizlik var ve benim gibi birine yedirmezler.
30 Ekim 2018, 21:52

uzmanlik

tahir gorgen
Buradada (Turkiyede) beni "telegram (zihin kontrolu) cihazina bagladilar. Agir iskencelere magruz birakildim ve halen devam ediyor. Dayanamayip evimin dis duvarlarini kirdim. Zihin kontrolu, misal zihin programlanmasini ogrenmis oldum ve fazlasini. Devamı..Buradada (Turkiyede) beni "telegram (zihin kontrolu) cihazina bagladilar. Agir iskencelere magruz birakildim ve halen devam ediyor. Dayanamayip evimin dis duvarlarini kirdim. Zihin kontrolu, misal zihin programlanmasini ogrenmis oldum ve fazlasini. Tomografi/mri cektirtirtmem lazim ama cekmiyorlar Kulu/Konyada. Bana inanmiyorlar. SIzler uzman degilsiniz. Ben Hollandalilardan fazla anliyor idim evreni ve evrimdende anlarim. Tohumluk elde etmek icin dogayi olusumu sebebini anlamak lazim. Misal vermiyorumda. Sizler bu ulkede bilgelerden remote neural monitoring araciligi ile yani uzaktan neural izlemci araciligi ile bilgihirsizligi yapiyorsunuz Agilbasi Kulu Konyada. Insanlari implantlayip bilgisaraya bagliyorlar. Yapay zekada buna benzer
30 Ekim 2018, 21:46

uzmanlik

tahir gorgen
Evrim= dogal genetik mutasyon. bunu anlamak lazim. Tiktaalik icin onlar (evrimciler), organismalarin (sindirim sistemi olanlar) sudan karaya akimini baglamak icin: "avlandiklari icin on ayaklarini gelistirdi. Sudan kacmak icin", imasinda bulunmuslar. Devamı..Evrim= dogal genetik mutasyon. bunu anlamak lazim. Tiktaalik icin onlar (evrimciler), organismalarin (sindirim sistemi olanlar) sudan karaya akimini baglamak icin: "avlandiklari icin on ayaklarini gelistirdi. Sudan kacmak icin", imasinda bulunmuslar. Ben De Vrije Gedachte"da yaziyor idim Hollandada. Yorumlar kisminda ve cogu konuya aciklik getirmis idim. mekanDA zaman, iklimdegisikliginin sebebi, Coriolisi anlamiyordular benden once, Yercekimi: mw=f f=ke, ve yercekimini kendim anlayip paylasanim.. Tiktaalik icin: gozleri yokariya bakiyor ve on ayaklari kisa. Engin sularda yasiyor idi, dedim acikladim. Neden on ayaklari sudan kacmak icin evrimlessin? gozleri yokariya bakar iken? Hollandada dogrularim dolayisi yuzun iskenceye magruz
29 Ekim 2018, 12:57

Atı alan üsküdarı geçti

Çiftçi
Yapmamız lazım etmemiz lazım gitmemiz lazım. lazımda lazım :) İş icraata gelince bir şey yok. Senden öncekilerde anlatıyodu şunu yapmamız lazım bunu bilmemiz lazım diye ama konuşmak bedava nasıl olsa. Takım elbiseyi çıkarda tarlan Devamı..Yapmamız lazım etmemiz lazım gitmemiz lazım. lazımda lazım :) İş icraata gelince bir şey yok. Senden öncekilerde anlatıyodu şunu yapmamız lazım bunu bilmemiz lazım diye ama konuşmak bedava nasıl olsa. Takım elbiseyi çıkarda tarlanın başına gel hele bi ahırın içine gir bakalım bi dertleri ne adamların birinci ağızdan dinle bi.
29 Ekim 2018, 09:19

TAGEM NE İŞ YAPAR?

UZMAN
SAYIN BAKAN, SÖYLEDİĞİNİZ BU SORUNLARI TAGEM'İN ÇÖZMESİ LAZIM DEĞİL Mİ? 2010 YILINDA ATANAN ENSTİTÜ MÜDÜRLERİ HALA GÖREVDE. ARGE YAPAN KURULUŞ TAGEM DEĞİL Mİ? ÜLKEMİZ TARIMINA KATKI SAĞLAYACAK ISLAH EDİLMİŞ YENİ ÇEŞİ Devamı..SAYIN BAKAN, SÖYLEDİĞİNİZ BU SORUNLARI TAGEM'İN ÇÖZMESİ LAZIM DEĞİL Mİ? 2010 YILINDA ATANAN ENSTİTÜ MÜDÜRLERİ HALA GÖREVDE. ARGE YAPAN KURULUŞ TAGEM DEĞİL Mİ? ÜLKEMİZ TARIMINA KATKI SAĞLAYACAK ISLAH EDİLMİŞ YENİ ÇEŞİTLERİ TAGEMDEN BEKLİYORUZ. ÇOK ŞEY Mİ İSTEDİK MEMLEKET İÇİN. BU KADAR DOKTORALI PERSONELİN OLDUĞU TAGEMİN ARAŞTIRMA ENSTİTÜLERİ NEDEN ÇALIŞMIYOR NİÇİN ÇALIŞTIRILMIYOR. YOKSA PERSONEL İDARECİLERİNDEN Mİ BIKMIŞ.