Tarım Bakanı Çelik’e ‘Tarım Kredi’ gensorusu!

CHP, Tarım Kredi Kooperatiflerinin zarara uğratıldığı gerekçesiyle Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik hakkında gensoru önergesi verdi.

Tarım Bakanı Çelik’e ‘Tarım Kredi’ gensorusu!

CHP Edirne Milletvekili Okan Gaytancıoğlu ve arkadaşlarının imzasıyla hazırlanan gensoru önergesi, TBMM Başkanlığına sunuldu.

YOLSUZLUK HABERLERİ İLE GÜNDEME GELİYOR

Son birkaç yılda Tarım Kredi Kooperatifleri Genel Müdürlüğünün çiftçilere ve Türk tarımına yaptığı katkılar yerine usulsüzlük ve yolsuzluk haberleri ile gündeme geldiği ifade edilen önergede, şunlar kaydedildi:

"Bakanın görevini ihmal ettiği, sorumluluğunun gereğini yerine getirmediği, Tarım Kredi Kooperatiflerinin zarara uğratılmasına göz yumduğu, bu nedenle tüm halkımızı ve özellikle de çiftçilerimizi mağdur ettiği, zarara uğrattığı açıktır. Saydığımız tüm bu gerekçelerden dolayı Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik hakkında Anayasamızın 98 ve 99'uncu, İçtüzüğünün 106'ncı maddeleri uyarınca gensoru açılmasını saygılarımızla arz ve teklif ederiz."

PARTİZANCA TUTUM SERGİLENDİ

Gensorunun gerekçesinde ise Tarım Kredi Kooperatiflerine ilişkin yolsuzluk yönetim kadrosunun maaşları, yandaş atamalar gibi iddialara işaret edilerek, Asya Emeklilik hisselerinin yüzde 98'inin Tarım Kredi Kooperatifince satın alınmasıyla kooperatifin, devir alınan şirkete yeni bir isim bulmak için 9-14 Aralık 2016 tarihleri arasında gerçekleştirilecek 20 bin TL'lik bir isim yarışması açtığı, ancak yarışmanın üzerinden aylar geçmesine rağmen, yarışma sonuçlarının açıklanmadığı bildirildi.

Söz konusu yarışmanın duyurulması için bir reklam ajansına da 660 bin 800 TL ödendiği belirtilen gerekçede, şu görüşlere yer verildi:

ÇİFTÇİ MAĞDUR EDİLİYOR!

"Tarım Kredi Kooperatifleri Genel Müdürü 16 Nisan Anayasa Değişikliği Referandumundan bir gün önce ortaklarına yönlendirme mesajı göndererek partizanca tutum sergilemiştir. Söz konusu iddialara Bakan Faruk Çelik'in duyarsız ve kayıtsız kalması ve iddialar hakkında idari ve adli soruşturma başlatılmaması Tarım Kredi Kooperatiflerinde büyük bir yönetim zafiyetine yol açmış, kooperatifteki yolsuzluk ve usulsüzlük giderek artarak önemli bir kamu zararı oluşmuştur. Bakanın görevini ihmal ettiği, sorumluluğunun gereğini yerine getirmediği, Tarım Kredi Kooperatiflerinin zarara uğratılmasına göz yumduğu ve sonuçta halkımızın ve özellikle çiftçilerimizin mağdur edildiği çok açıktır."

KAYNAK: MEMURLAR.NET




Yorumlar

Toplam 12 Adet Yorum Yapılmış.
03 Haziran 2017, 15:30

Rahat Olun

VATANSEVER
Yakında mevcut kadro ecişinden cücüğüne tamamen değişecek ve yargılanacak. Bekleyin görün. Az kaldı.
01 Haziran 2017, 22:49

Birisine

İman
Arkadaşın birisi 600 Bİn TL'ye bereket sigortanın reklam filmelerinin dahil olduğunu sanmış. Veli Kara sen sorsana madem biliyorsun; bereket sigorta reklam filmlerine ayrıca nasıl bir bütçe ayrılmış. Salakmı bu insanlar o reklam ve yay Devamı..Arkadaşın birisi 600 Bİn TL'ye bereket sigortanın reklam filmelerinin dahil olduğunu sanmış. Veli Kara sen sorsana madem biliyorsun; bereket sigorta reklam filmlerine ayrıca nasıl bir bütçe ayrılmış. Salakmı bu insanlar o reklam ve yayın bedellerinin o rakama dahil olmadığını bilmiyor muyuz? Ha ben demiyorum reklama fazla para harcanmış. Harcanabilir, yarışmaya da harcanabilir. Ama sen iftiraya ortak oluyorsun!!! Yapma!
01 Haziran 2017, 20:26

Vatansever Bakanımız

Vatansever
Burada asıp kestiğiniz bakanın urfada terör yandaşı partiyi nasıl YERLE BİR ETTİĞİNİ ve doğuya nasıl güç kazandırdığını UNUTMADAN YORUM YAPIN !! Batıda şımarıklık edenlerden yada onlar gibi olmayın !!
01 Haziran 2017, 18:30

Yakında Kamuoyunda

Kütahyalı 3
Bacanak BA nın yalanı ve geçmişi belgeleri ile birlikte yakında kamuoyuna Türk çiftçisi ve kurum çalışanlarına duyurulacaktır. Yalancının mumunun yatsıya kadar, yanlış hesabın da Bağdata kadar yolu vardır. Şirket kim kime olmuş Devamı..Bacanak BA nın yalanı ve geçmişi belgeleri ile birlikte yakında kamuoyuna Türk çiftçisi ve kurum çalışanlarına duyurulacaktır. Yalancının mumunun yatsıya kadar, yanlış hesabın da Bağdata kadar yolu vardır. Şirket kim kime olmuşken Türk çiftçisi ve benim gibi 25 yıllık emeği geçen herkes sizlere müsade etmeyecektir.
01 Haziran 2017, 18:23

kim kime

Recep
Tarım Kredi TArım Bakanlığına bağlı değil ama genel müdürü bağlı hemde 40 düğümle yemesi içmesi nefes alması hepsi bakanlıktan organize kendi başına bir iş yaptığı yok. Her ağzını açtığında bakan istedi-bakan istemed Devamı..Tarım Kredi TArım Bakanlığına bağlı değil ama genel müdürü bağlı hemde 40 düğümle yemesi içmesi nefes alması hepsi bakanlıktan organize kendi başına bir iş yaptığı yok. Her ağzını açtığında bakan istedi-bakan istemedi her işe aynı cevap. Malum yönetim kurulu Allah lık denetçilerin ise hiçbir şey umurunda değil. Bu kurum kime emanet ve kimden hesap sorulacak . Kurumun 1 senede altı ustune geldı her gun bır haber her gun bir skandal ses çıkarılmasın mı? Sayın Cumhurbaşkanım bu kuruma el atın çiftçiye omuz verin yazık günah oluyor. TWek umut sizsiniz
01 Haziran 2017, 17:06

Serbes

Yemek
Biz o kadar yazalım birşey değişmiyor yolsuzluk üstüne giden yok çoğunluk var el kaldır indir birşey olmaz 2019 dan sonra genseyo yok bu dünyada çıkmazsa öbür dünyada kim devletin parası doymamış yetimin hakkını yerse çıkar tü Devamı..Biz o kadar yazalım birşey değişmiyor yolsuzluk üstüne giden yok çoğunluk var el kaldır indir birşey olmaz 2019 dan sonra genseyo yok bu dünyada çıkmazsa öbür dünyada kim devletin parası doymamış yetimin hakkını yerse çıkar tüm zenginler ne götürdü kefenden başka allah öldükten sonra kul hakkı yiyen den hesap sorar neyle gelirsen gel kul hakkı ile gelme
01 Haziran 2017, 16:57

Bakan Ne alaka

Ayhan Duman
Mecliste iş bilmez cehapeliler neyi kime sorcaklarından pek haberdar değiller heralde. Bakan ne alaka !
01 Haziran 2017, 16:52

onca reklam ucuz bile

Veli Kara
Bu sitede eski tarnet genel müdürü bi web sitesi için 800.000 tl verdi diye alkış tutanlar vardı. Aynı paraya tv de bütün gün reklam dönüyo bilmem anlatabildim mi
01 Haziran 2017, 16:50

Tabi canım

Kooperatif Ortağı
Koperatif adı üstünde tabi bakanlığa bağlı değil. Bu sebeplede bakanın bir ilgisi de yok :) Bakana yüklenmeyin çok. Atanacak mı atanmayacak mı zaten belli değil stres var.
01 Haziran 2017, 16:34

Hazine araziler

Özcan
Hazine arazilerin satışını bekliyoruz çiftçi olarak reziliz bakanım 2yıldır satış bekliyoruz çks yokdiye destekleme alamıyoruz kredi vermiyor faizcilerin eline düşmüşüz yardım istiyoruz saygılar