Fındıkta usulsüzlük mü var?

CHP Giresun Milletvekili Bülent Bektaşoğlu, TMO tarafından tüccara satışı yapılan fındıkların randıman ölçümlerinde usulsüzlük yapıldığına ilişkin iddiaları gündeme getirerek Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Eşref Fakıbaba'yı göreve çağırdı.

Fındıkta usulsüzlük mü var?

TBMM'de bir konuşma yapan Bektaşoğlu, 2017 ürünü 138 bin ton fındık için satış kararı aldığını ancak uygulamanın kuralları ve satış yöntemi tam olarak belirlenemediğini hatırlattı.

TBMM'de bir konuşma yapan Bektaşoğlu, 2017 ürünü 138 bin ton fındık için satış kararı aldığını ancak uygulamanın kuralları ve satış yöntemi tam olarak belirlenemediğini hatırlattı. Kampanya sırasında randıman ölçümleri yapılan ve buna göre ödeme yapılarak alınıp stoklanan fındıkların, yeniden randımanlarının belirlenerek tüccara teslim edilmesi sırasında depolarda oynamalar yapıldığını ileri süren CHP Milletvekili Bektaşoğlu, “İddiaya göre, randımanla oynanıyor, bazı alıcılara haksız kazanç sağlanıyor. Aynı işlem kampanyada da yapıldığı için, şimdi depolardaki kayıp kaçak oranlarının denkleştirilmeye çalışıldığı belirtiliyor. Denetim mekanizmaları işletilsin. Bakan Eşref Fakıbaba'yı depolara, üreticinin alın terine, ülkemizin millî değerine sahip çıkmaya çağırıyoruz, önergeme de acil cevap bekliyorum" dedi.

TBMM başkanlığına 5 soruluk önerge veren Bülent Bektaşoğlu “Bakanlığınız tarafından satışlar için herhangi bir kural konulmadığından, satışlar sırasında daha önce belirlenen randımanı değiştirme, buna göre fiyat belirleme veya randımanı düşürme, yükseltme yetkisi depolardaki görevlilere mi verilmiştir? Bu görevlilerin inisiyatifle, keyfiyetle, tercihe dayalı işlemler yapmalarının önüne geçilecek midir?

Arada doğan itilafları önlemek için satış sırasında tarafsız gözlemcilerin görev yapmasını sağlamayı, şikayet, ihbar hattı oluşturmayı ve diğer denetim, kontrol mekanizmalarını devreye sokmayı düşünecek misiniz? 1-2 puanlık aşağı yukarı randıman oynanmaları yapılarak bazı alıcılara haksız kazanç sağlandığı, bazılarının ise zarara uğratıldığı iddiaları doğru mudur? TMO depolarındaki fındıklar için neden değerlerine, kayıt altına alınan randıman ve depo kalitelerine göre aralıklarla ihale, pazarlık veya diğer satış yöntemleri kullanılmadan doğrudan satış tercih edilmiştir?" sorularını yöneltti.

TARIMDANHABER



Yorumlar

Toplam 10 Adet Yorum Yapılmış.
09 Mart 2018, 10:32

Hakikat

Hakki
Ağacı çökerten yağmur dolu firtina değil, ağacı iç kurtları öldürüyor. Sonrada göçen ağacın ardından ah vah çekmenin anlamı yok. Geçmişler olsun efendiler
09 Mart 2018, 09:12

TMO yaptığı uygulama doğrudur

Mustafa
TMO olmasaydı fındığa müdahale etmeseydi fındık bu kadar bile etmezdi. Vekil bunun farkında değilmisiniz, muhtemelen bir kaç tüccar fiyatı beğenmedi diye kos koca kurumu böyle suçlamak niye, biz tmo nun hem alım hemde satış uygulama Devamı..TMO olmasaydı fındığa müdahale etmeseydi fındık bu kadar bile etmezdi. Vekil bunun farkında değilmisiniz, muhtemelen bir kaç tüccar fiyatı beğenmedi diye kos koca kurumu böyle suçlamak niye, biz tmo nun hem alım hemde satış uygulamasından memnunuz. Memnun olmayan kim ismi ile açıklayın lütfen.
09 Mart 2018, 00:23

Rahatsız olan kim?

Fındıkçı
Fındık tüccarı olarak tmonun satış yaparken yaptığı randımanları görüp biliyoruz. Biz bundan rahatsız değiliz rahatsız olan kim. Kim rahatsız ise tmodan fındık almayan ve diğer tüccarların fındık almasınıda isteyemeyen biris Devamı..Fındık tüccarı olarak tmonun satış yaparken yaptığı randımanları görüp biliyoruz. Biz bundan rahatsız değiliz rahatsız olan kim. Kim rahatsız ise tmodan fındık almayan ve diğer tüccarların fındık almasınıda isteyemeyen birisi yada birileri.
09 Mart 2018, 00:11

Amaç nedir anlayamadım

Murat
Meyve veren ağaç taşlanır diye boşuna dememişler. Helede taşlayan aynı meyveyi yiyen komşu ise! Zaten doğru giden bir şey olduğunda nedense hemen önü kesilmek istenir.
08 Mart 2018, 21:54

Hizmet vermelisiniz

Fındık üreticisi
Sayın vekilimiz TMO ya bir Giresun vekili olarak ve TMO genel müdürüde Giresunlu hemşerimiz olarak fındığı verdiği önemi bile bile sahip çıkacağımız yerde bu şekilde yaklaşımlarınızı kınıyoruz. Bu yaklaşım fındık üreticil Devamı..Sayın vekilimiz TMO ya bir Giresun vekili olarak ve TMO genel müdürüde Giresunlu hemşerimiz olarak fındığı verdiği önemi bile bile sahip çıkacağımız yerde bu şekilde yaklaşımlarınızı kınıyoruz. Bu yaklaşım fındık üreticilerinin yararına değildir.
08 Mart 2018, 21:25

cevap

vatandasa
Yalan ve mesnetsiz açıklamalarla milletin kafasını bulandirmanin anlamı nedir bu ülkenin iç denetimi hesap verdiği birimler kit komisyonları vardır. Sayın Kemaloğlu döneminde TMO açık şeffaf hesap verebilir durumuna gelmiştir.
08 Mart 2018, 18:10

doğrudur

ayhan
Fındık daire başkanı kim. genel müdürü kim siz neyin kafasını yaşıyorsunuz? deveye sormuşlar niye boynun eğri..........................Ne bekliyorsunuz
08 Mart 2018, 17:35

Hadi ordan
08 Mart 2018, 12:23

alperen
Herşeyin kuralı vardır sayın vekil. Alımın nasıl kuralı var ise satış içinde kuralı vardır. Burada gariban devlet memurunu zan altında bırakmanın size ne yararı var. üç beş tane fındık baronunun tarafı olmayın randuman ölçm Devamı..Herşeyin kuralı vardır sayın vekil. Alımın nasıl kuralı var ise satış içinde kuralı vardır. Burada gariban devlet memurunu zan altında bırakmanın size ne yararı var. üç beş tane fındık baronunun tarafı olmayın randuman ölçmü ne ise odur. devletin memuru devletine ihanet etmez 50 gelen randumanı 40 göstermez. devletin parası milletin parasıdır.
08 Mart 2018, 11:39

Soruyor

Vatandas
ZAMANINDA DEVLETI VE KURUMU ZARARA SOKAN 10 YIL SONRA TEKRAR GENEL MÜDÜR OLAN İSMAIL KEMALOĞLU KIM DUR DİYECEK TEKRAR KURUMU VE DEVLİTI ZARARA UGRATMASIN ....