Tarım Kredi'den açıklama

Tarım Kredi Kooperatifleri, Bilgi Sistemi Projesi (E-KOOP) şifrelerinin ele geçirilmesiyle ilgili olarak yazılı açıklama yaptı. Açıklamada bir kurum personeli tarafından yetki aşımı yapılarak yetkili olmadığı hesaplara giriş teşebbüsünde bulunulduğu belirtilerek, konuyla ilgili olarak idari ve adli sürecin başlatıldığı kaydedildi.

Tarım Kredi'den açıklama

Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği tarafından konuyla ilgili olarak yapılan açıklama şöyle:

"Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği tarafından kullanılan E-KOOP uygulama programına, bir kurum personelimizce yetki aşımı yapılarak yetkili olmadığı hesaplara giriş teşebbüsünde bulunulduğu tespit edilmiştir.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız tarafından, söz konusu teşebbüs tespit edilmesinin ardından ivedilikle gerek uygulamada gerekse de sistemsel olarak tüm güvenlik tedbirleri alınmıştır.

Tarım Kredi Kooperatifleri e-koop bilişim sistemine hukuka aykırı olarak girerek verileri değiştirmek suretiyle bozma girişiminde bulunan ve kurumumuzca Ip ve log bilgileri tespit edilen personel hakkında Rehberlik ve Teftiş Kurulu Başkanlığımız ile Hukuk Müşavirliğimiz tarafından idari ve adli süreç başlatılmıştır. Ayrıca Türk Ceza Kanununun 243. Maddesi mucibinde Ankara Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulmuştur.

Kamuoyuna önemle duyurulur."

TARIMDANHABER



Yorumlar

Toplam 23 Adet Yorum Yapılmış.
28 Aralık 2018, 22:02

Editör sende mi

Ahh ahh
Soru hırsızları nı kollamak sana mı kaldı da yorumları kaldiriyorsun . cümle alem biliyor ken bu soru çalan hırsızları niye kaldirirsin yorumlardan anlamıyorum ki hani senin tarafsız olduğunu soyledilerdi maalesef öyle değilmiş onu Devamı..Soru hırsızları nı kollamak sana mı kaldı da yorumları kaldiriyorsun . cümle alem biliyor ken bu soru çalan hırsızları niye kaldirirsin yorumlardan anlamıyorum ki hani senin tarafsız olduğunu soyledilerdi maalesef öyle değilmiş onuda anlamış olduk yazık çok yazık.neyse flaş haberi başka yere göndereceğiz mecburen belgeleriyle
25 Aralık 2018, 17:04

eski iştirak çalışanı
Belli ki E-Koop projesinde Sql Server'ın always encrypted yapısına benzer veritabanı taraflı şifreleme teknolojisine ihtiyaç var. Önerim veritabanı taraflı şifreleme yapılması bu durumda şifre ele geçirilemez. Burada 2 tane sorun v Devamı..Belli ki E-Koop projesinde Sql Server'ın always encrypted yapısına benzer veritabanı taraflı şifreleme teknolojisine ihtiyaç var. Önerim veritabanı taraflı şifreleme yapılması bu durumda şifre ele geçirilemez. Burada 2 tane sorun var. 1) Özkan çok çalışkandır, disiplinlidir ancak mail'den şifre mi gönderilir Allahını seversen(Doğruysa tabi)? 2) Ne meraklı adamsın çalışan kardeş insan genel müdürün ünvanını çaycı yapar mı lan :) Eski iştirak çalışanı olarak Selam ve Sevgilerimle
23 Aralık 2018, 12:53

Gereği yapılmalı

Genel Müdüre çağrı
Sayın Genel Müdürüm, ekoop şifrelerini mail ile yollayan bu şahısla ilgili neden işlem yapılmıyor? Teftiş kurulu bu adamı kolluyor mu?
23 Aralık 2018, 11:51

Editör

Editör
Bunları yayınlanmaz isen sen de sorgulanmaya başlarsın.tarafsizliğını görelim . düzgün adam dik adam diyorlar ya sana o yüzden diyorum.
22 Aralık 2018, 21:15

İftira

O.Çelik
Yine iftira atanları görüyoruz, iftira atarak hedef saptırmayı hangi terör örgütü mensuplarının yaptığı herkesin malumu. Bahsedilen müfettiş 15 temmuz sonrası fetoculerin soruşturmasını yaptı tüm kurum biliyor, fetöcülerin ken Devamı..Yine iftira atanları görüyoruz, iftira atarak hedef saptırmayı hangi terör örgütü mensuplarının yaptığı herkesin malumu. Bahsedilen müfettiş 15 temmuz sonrası fetoculerin soruşturmasını yaptı tüm kurum biliyor, fetöcülerin kendisine iftira atması o yüzden
22 Aralık 2018, 20:57

HER SUÇLU IFTIRA ATAR

KAANATİMCE BU İŞİN ARKASINDA ORGANIZE BIR GRUP VAR MÜFETTİŞEDE İFTİRA ATILMAYA BAŞLANDIĞINA GÖRE. SERÇEDEN KÜÇÜK AKILLARIYLA MAKAMLARINI VE DURUMLARINI KORUMA TELAŞINDA OLANLAR İLE SUÇLU PSİKOLOJİSİ ALTINDA BULUNAN HERKESDE GÖR Devamı..KAANATİMCE BU İŞİN ARKASINDA ORGANIZE BIR GRUP VAR MÜFETTİŞEDE İFTİRA ATILMAYA BAŞLANDIĞINA GÖRE. SERÇEDEN KÜÇÜK AKILLARIYLA MAKAMLARINI VE DURUMLARINI KORUMA TELAŞINDA OLANLAR İLE SUÇLU PSİKOLOJİSİ ALTINDA BULUNAN HERKESDE GÖRÜLEN DURUM. BENCE FETÖ TAKTİĞİ İLE İNCELEME YAPANI IFTIRA İLE KORKUTMA ÇABASI GÖRÜNÜYOR. KURUMDA BU İNCELEMEDEN ÖNCE FETÖ ARTIKLARININ TEMİZLEME OPERASYONU BAŞLANMALI.
22 Aralık 2018, 11:18

Yetkisiz kullanıcıya

Mavi kedi
Tarımdan habere yorum yapan yetkisiz kullanıcı elindeki bilgilerle tarımdan habere gidip açıklama yapsan iyi olur. Bu arada email gönderen kişiye inceleme başlatıldımı? Görevden el çektirilmesi gerekmez mi? Bilen varsa yazsın.
20 Aralık 2018, 11:00