Tarım Bakanlığı tohumculara ambargo mu uyguluyor?

Sağlıklı beslenme konusundaki kafa karışıklıklarını gidermek amacıyla oluşturulan Ulusal Beslenme Konseyi'nde Tarım ve Orman Bakanlığı'nın en önemli sektör kuruluşu olan ve gıda üretiminin en temel girdilerini sağlayan Türkiye Tohumcular Birliği'nin temsil edilmemesi ilginç bir iddiayı gündeme getirdi. İddiayı gündeme getiren isim ise dikkat çekti.

Tarım Bakanlığı tohumculara ambargo mu uyguluyor?

Türkiye Tohumcular Birliği (TÜRKTOB) eski Başkanı Hakkı Şafak Ses, sosyal medya hesabında Ulusal Beslenme Konseyi'nde TÜRKTOB'un temsil edilmemesiyle ilgili olarak ilginç bir iddiayı gündeme getirdi.

Ulusal Beslenme Konseyi'nde Lokantacılar Kebapçılar Derneği ile Ziraat Odasının temsil edilmesine rağmen Tarım ve Orman Bakanlığı'nın en önemli sektör kuruluşu, gıda üretiminin en temel girdilerini sağlayan TÜRKTOB'un dikkate alınmaması ve komisyona dahil edilmemesini büyük bir çelişki olarak değerlendiren TÜRKTOB eski Başkanı Hakkı Şafak Ses, “Bunun sebebi acaba Aralık ayında yapılan TÜRKTOB kongresinde CHP'nin gölgesinde bir yönetim kurulu oluştuğu algısı mı?" diye sordu.

Seçimlerden sonra Tarım ve Orman Bakanlığı'nın talep edilmesine rağmen TÜRKTOB Yönetimine randevu vermediğine de dikkat çeken Hakkı Şafak Ses, “Eğer kurulan yeni Güvenli Gıda Konseyine TÜRKTOB'un alınmamasına, Bakanlığın TÜRKTOB'un yeni yönetimine koyduğu rezerv sebep oldu ise sektöre haksızlık yapılmış olur" dedi.

Hakkı Şafak Ses, şunları kaydetti: “TÜRKTOB'un 2 CHP'li bilinen yönetim kurulu üyesine karşılık 3 MHP'li bilinen ve 2'de bürokrat kökenli üyesi bulunmakta. En azından CHP'ye olan rezervden dolayı bu bilinen iki üyenin dışında kalan yönetim kurulu üyelerinden biri yeni kurulan 'Gıda Güvenlik Konseyinde' yer almalı ve TÜRKTOB kuruluş amaçları hedefinde bir faaliyette görev üstlenmeliydi"

TARIMDANHABER



Yorumlar

Toplam 12 Adet Yorum Yapılmış.
13 Şubat 2019, 02:33

Engin
Sayın dışişleri bakanımızı, tarım, orman ve dışişleri bakanı yapmak yeterli, en azından tarım ı bari koruyor, şimdiki bakan üreticinin bakanı değıl, tüketicinin bakanı gibi davranarak bizi savunmuyor
11 Şubat 2019, 20:47

Başkan

Eski
Yahu bu adam seçimde kaybetmeyi sindirememis. Sadece bu STK mi alınmamış ? Bu konsey üyeliği üzerinden hesabını görecek. Kalitesizlik örneği.
11 Şubat 2019, 12:12

Bakanlığın ve kurumların içi boşaltıldı doğru ilagıyatçı polis açık öğretim mezunu Tarımı yönetirse ancak böyle fatiha okunur
11 Şubat 2019, 11:17

yönetim kurulu üyeleri kim?

süleyman
Yönetimde hiç Ak Partili yok yani başkan, yani tohumculuk CHP ile İP nin elinde demek istiyorsun............ bunun anlamı nedir acaba?
11 Şubat 2019, 11:14

Tarımdan Haber

aslıhan
hayırdır! tohumculuğun yabancı firmalar peşkeş çeken bir numaralı sorumlusu TÜRKTOB'u savunmak sayın Tarımdan Habercilere mi kaldı? Bakanlığın ana lanlarıTİGEM, BÜGEM, TAGEM'i ele geçirdikleri yetmedi mi? Bu kadar ithalatın ve yab Devamı..hayırdır! tohumculuğun yabancı firmalar peşkeş çeken bir numaralı sorumlusu TÜRKTOB'u savunmak sayın Tarımdan Habercilere mi kaldı? Bakanlığın ana lanlarıTİGEM, BÜGEM, TAGEM'i ele geçirdikleri yetmedi mi? Bu kadar ithalatın ve yabancı tohumun ilkeye girişini sağlayan kim hiç düşünmedinizmi?
11 Şubat 2019, 10:03

Ezik

Torgay Korsltan
Mhp'li Chp'li varmış, rezerve varmış, gıda güvenlik konseyine bir üye verimeliymiş. Direk seçimde yanlış ata oynadım, yönetim dışında kaldım, bu eziğe bir yardım deseydin, olmadı bakanlık önünde mendil aç, ayıp yahu, bu ne y Devamı..Mhp'li Chp'li varmış, rezerve varmış, gıda güvenlik konseyine bir üye verimeliymiş. Direk seçimde yanlış ata oynadım, yönetim dışında kaldım, bu eziğe bir yardım deseydin, olmadı bakanlık önünde mendil aç, ayıp yahu, bu ne yüzsüzlük.
11 Şubat 2019, 09:43

Kedi Uzanamadığı Ciğere

Mustafa Engin
Sayın sabık başkanın sosyal medya hesabından paylaştığı fikirler hangi amaca hizmet ediyor pek belli değil. Öncelikle TÜRKTOB yönetim kurulunu siyasi bir şablona uyarlaması manidar. Yönetim içinde siyasi partilere üye olan yada önc Devamı..Sayın sabık başkanın sosyal medya hesabından paylaştığı fikirler hangi amaca hizmet ediyor pek belli değil. Öncelikle TÜRKTOB yönetim kurulunu siyasi bir şablona uyarlaması manidar. Yönetim içinde siyasi partilere üye olan yada önceden üyeliği olmuş birileri mi var? İspat edebiliyor mu? Yoksa sayın sabık başkanın kendisi yönetim kurulu yedeklerinden olmasından dolayı birilerini istifa ettirip kendisine yer açma isteği mi bu söylemlerin nedeni? Yok, konu Gıda Konseyinde tohumcuların temsil edilmemesi ise o zaman bu siyasi ayrıştırma çabasına ne gerek var. Türk tohumculuğunu siyasete ve kendi çıkarlarına alet etmek isteyenler bu konuda pek başarılı olamıyor ve bu platformu yönetenler de maalesef bu çıkar mücadelesine alet oluyor.
11 Şubat 2019, 09:38

Bürokrasi ve Sendika

İnsanları aşağılamaktan, azarlamaktan, rezil etme sevdasından vazgeçebilirse personeli dinler.
11 Şubat 2019, 01:56

Tigem ve ilahiyar

Tohum deyince akla tigem gelirdi fakat kurum aslından sanki uzaklaştı. Mimar kaymakam sosyolog ilahiyatçı polis açık öğretim mezunu insanlar üst yönetime geldi. Bu iş tohumluk dağıtım şube müdürünün tohumu bilmeyen tarımsal eğit Devamı..Tohum deyince akla tigem gelirdi fakat kurum aslından sanki uzaklaştı. Mimar kaymakam sosyolog ilahiyatçı polis açık öğretim mezunu insanlar üst yönetime geldi. Bu iş tohumluk dağıtım şube müdürünün tohumu bilmeyen tarımsal eğitim almamış bir personelle başladı. Tohum tescil laboratuvarı kuruldu buraya toprak ı nahçeci kültürteknik mühendisler atandı. Başına getirilen şb mdr ü ise işletme ve yembitkileri şb mdrlüğü konusunu bu sitede okumuştuk. Sanki say say bitmez bu olumsuzlukları. Bu yıl hasarı görece ocakta ekilen buğdayı. Bakanlık önce bu kurumu düzeltmeli