Tarlada 1 lira tanzim satışta 3 lira!

Tanzim satış yerlerinde satışlar başlarken, aracıların çıkarılmasına rağmen fiyatların market ve pazar fiyatlarına yakın olması dikkat çekti. İstanbul Gaziosmanpaşa'da mobil tanzim satış noktasında patates ve soğan 3 liradan satılırken, Çiftlik Yönetim Uzmanı ve Yem Bitkisi Yetiştiricisi Eşref Şekerli, “Haftalar öncesinden soğan ile alakalı oluşturulan polemikte üreticiden 1 TL'ye soğanı alıyorlar, 5 TL'ye satıyorlar deniliyordu. Şimdi arada aracı yok neden 3 TL?" dedi.

Tarlada 1 lira tanzim satışta 3 lira!

Tanzim satış yerlerinde satışlar başlarken, aracıların çıkarılmasına rağmen fiyatların market ve pazar fiyatlarına yakın olması dikkat çekti. İstanbul Gaziosmanpaşa'da mobil tanzim satış noktasında patates ve soğan 3 liradan, portakal 2 liradan, elma 2.5 liradan, biber 7 liradan, salatalık ve domates ise 3.5 liradan satılmaya başlandı.

Çiftlik Yönetim Uzmanı ve Yem Bitkisi Yetiştiricisi Eşref Şekerli, tanzim satış noktalarındaki fiyatları eleştirerek, “Haftalar öncesinden soğan ile alakalı oluşturulan polemikte üreticiden 1 TL'ye soğanı alıyorlar, 5 TL'ye satıyorlar deniliyordu. Şimdi arada aracı yok neden 3 TL?" dedi.

BU SORULAR CEVAP BEKLİYOR

Eşref Şekerli, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı değerlendirmede, “Bu sorular cevap bekliyor" diyerek, şunları kaydetti:

“Belediyeler açtıkları satış noktaları için kendi kendilerine kira yazacaklarımı? Zabıtalar burayı denetleyecek mi? Vergi levhası olacak mı? Şehrin en işlek noktasında hava parası, işgaliye ücreti ödeyecekler mi? Gelir gider hesabı yapılacak mı? Etiketleri okuyunca aklıma bu sorular geldi. Soğan 3 TL yazılmış. Yukarıda yazdığım maliyetleri üzerine eklediğiniz zaman fiyatların marketteki ile aynı olduğunu herkes biliyor. Haftalar öncesinden soğan ile alakalı oluşturulan polemikte üreticiden 1 TL'ye soğanı alıyorlar 5 TL'ye satıyorlar deniliyordu. Şimdi arada aracı yok neden 3 TL?"

Şekerli, sebze meyve fiyatlarını düşürmek için çözümün üretim maliyetlerini düşürerek, çiftçi kooperatiflerinin kendi mallarını aracısız olarak satmalarının alt yapısını oluşturmaktan geçtiğinin altını çizdi.

TARIMDANHABER



Yorumlar

Toplam 8 Adet Yorum Yapılmış.
11 Şubat 2019, 15:34

Üretilen politikaların iflası bu bunlar çare değil çiftçiyi üretmeye dönük yapısal dönüşüme ihtiyaç var mesela borçluyuz hemde çok tek suçumuz üretmek acil olarak borçlar yapılandırılması lazım çok acil
11 Şubat 2019, 14:16

tarım

suat
Bakanlıgı ızmirliler sarmıs durumda muhtemelen bu işin arkasında yine onlar vardır bakanlıkta saibeler dız boyu bakan cok pasif gucu yettıgını gorevden aliyor yetmediğine dş geciremiyor yakında herseyın kokusu cıkar gıda kontrol sek Devamı..Bakanlıgı ızmirliler sarmıs durumda muhtemelen bu işin arkasında yine onlar vardır bakanlıkta saibeler dız boyu bakan cok pasif gucu yettıgını gorevden aliyor yetmediğine dş geciremiyor yakında herseyın kokusu cıkar gıda kontrol seker ve tutun alkol dairelerinde yolsuzluklar had saffada
11 Şubat 2019, 12:14

Tarım ve ilahıyat ı liyakatmı

Tarıma ilahıyatçıyı mimarı yönetici yaparsan ancak böyle fatiha okurlar
11 Şubat 2019, 11:00

korkarım bu işte !

horoz nuri
Et işinde olduğu gibi olmasın ! yani çiftçiden kaça alıyonuz, masraflarınız ne, kaça mal oluyor kaça satıyorsunuz bunların hepsinin şefaf olması lazım ama nerde 16 yılda insan bir hal yasası çıkarmaz mı? yani hükümetin ilk iş Devamı..Et işinde olduğu gibi olmasın ! yani çiftçiden kaça alıyonuz, masraflarınız ne, kaça mal oluyor kaça satıyorsunuz bunların hepsinin şefaf olması lazım ama nerde 16 yılda insan bir hal yasası çıkarmaz mı? yani hükümetin ilk işi üreticiyi desteklemek alın terini korumak değil mi? Bugun eğer hal denetimin de yüzde 800 karla satıyorsa komısyoncu burda suçlu kim ? Neden buna musade edilir herbirşeyi dışardan getiriyon da sıra soğan patatese gelince niye zamanın da getirmiyorsun seracıların iyleştirilmesi şimdi mi akla geldi neden önceden bir çalışma yapılmıyor ...Günü birlik tedbirler olay yerin de kararlarla bu iş nereye kadar 16 yılda bir çırak sanayi de usta oluyor da devlet 16 yılda tanzim satışa mı düşer ? Neden yasan yok hala ???
11 Şubat 2019, 10:40

Herşey secim icin

Halil
Seçim için yapılan işler bu pahalılık 6 aydır var simdimi aklınıza geldi peki marttan sonra da devamlı olacak mi buda meçhul akp ülkeyi uçuruma sürükledi çiftçi üründen zarar ettiği zamanlarda niye yanında olma din bide damat cik Devamı..Seçim için yapılan işler bu pahalılık 6 aydır var simdimi aklınıza geldi peki marttan sonra da devamlı olacak mi buda meçhul akp ülkeyi uçuruma sürükledi çiftçi üründen zarar ettiği zamanlarda niye yanında olma din bide damat cikiyo ovunuyo benzini 2,5 alıp 6,5 satiyorsunuz bunu da tanzim yapın hadi
11 Şubat 2019, 09:55

güneş balçıkla sıvanmaz

Bir şarjör mermi
Şu güzelim ülke ne hallere düştü.Millet evine sebzeyi meyveyi tane işi alır oldu .Vergiye KDV ÖTV ye boğdunuz milleti.Böyle yaparak hiçbir yere varılamaz üretim maliyetleri düşmezse ekim alanı azalır.fiyatlar inanılmaz artar.Bu gü Devamı..Şu güzelim ülke ne hallere düştü.Millet evine sebzeyi meyveyi tane işi alır oldu .Vergiye KDV ÖTV ye boğdunuz milleti.Böyle yaparak hiçbir yere varılamaz üretim maliyetleri düşmezse ekim alanı azalır.fiyatlar inanılmaz artar.Bu günleri mumla ararız.
11 Şubat 2019, 08:32

Uzmanmış

Yönetim uzmanı
Güzel ülkemde artık herşeyin uzmanı var. Bir ara sürü yöneticisi çıkmıştı. Bildiğin çoban sürü yönetim uzmanı olmuştu. Şimdi de çiftlik yönetim uzmanı çıkmış. Bildiğin çiftçi. İsimleri fiyakalı olunca yaptığı yorum Devamı..Güzel ülkemde artık herşeyin uzmanı var. Bir ara sürü yöneticisi çıkmıştı. Bildiğin çoban sürü yönetim uzmanı olmuştu. Şimdi de çiftlik yönetim uzmanı çıkmış. Bildiğin çiftçi. İsimleri fiyakalı olunca yaptığı yorumlar değerli mi oluyor.
11 Şubat 2019, 07:13

Tarım kredi ye güven sıfır

Tarım kredi kooperatif güven sıfır çiftci sıcak bakmıyor artık.yeni arayış içindeler dikkate alın