Fındık üreticisinden TMO’ya randıman tepkisi!

Toprak Mahsulleri Ofisi'ne fındık veren üreticiler ürünlerinin randımanının düşük gelmesine tepki gösteriyor. TMO'ya fındık veren üreticiler, randımanın 50'nin altında getirilerek büyük kayıplar yaşadığını iddia ettiler.

Fındık üreticisinden TMO’ya randıman tepkisi!

Ordu'da TMO'ya fındık veren üreticilerin anlattıklarına göre, serbest piyasada 53-54 gelen randıman TMO'da 49'u geçmiyor.

Toprak Mahsulleri Ofisi'nin fındığa yabancı olduğunu belirten fındık üreticileri, tepkilerini şu şekilde dile getirdiler:

TMO BUĞDAY ARPA ALIR GİBİ FINDIK ALIYOR!

“Fındık bir başka ürüne benzemez. Buğday, arpa, nohut alır gibi fındık alınmaz. Fındığın randımanının alınış metodu bellidir. Randıman elle kırılır ve teraziyle tartılır. İçerisindeki çürük ve bezik fındık seçilir. TMO fındıkları makineyle kırıyor. Bu işlem sırasında fındıkta kayıp yaşanıyor ve bu da randımana yansıyor.


TMO Genel Müdüründen 'randıman' açıklaması Haber için tıklayın


Randıman alırken fındığın içerisinde bulunan pikola tabir ettiğimiz fındıklar buruşuk sayılır. Pikola fındık buruşuk değil aksine sağlam fındıktır. Bunları anlatamıyoruz. Aynı bahçeden toplanan aynı şartlarda kurutulan fındıktan tüccara verdiğimizde randıman 54-55 geliyor. TMO'da aynı fındık 49'u geçmiyor.

RANDIMAN GÖREVLİLERİNDEN KAYNAKLANIYOR!

TMO'nun aldığı fındıklarda randımanların bu kadar düşük gelmesi fındığın kalitesi kadar randıman görevlisinden de kaynaklanmaktadır.

TMO 50 randıman üzerinden üreticiye kg başı 10 TL ödüyor. 50'nin altında gelen her randıman için üreticinin 200 kuruş kaybı oluyor. Aynı şekilde 50'nin üzerinde gelen randıman için de üretici kg başı 200 kuruş kazanıyor.

Sayın Bakanımız fındık alım şartlarını sürekli çiftçi lehine değiştirdi ama sahaya hiçbiri yansımadı. Tarım teşkilatımızın üretim gayretleri, sayın Bakanımızın alım politikalarındaki gayret ve iyi niyet tamamen boşa gitmiştir. Bu uygulamalarla fındık üreticisi küstürülmekte ve hükümetin fındık politikası başarısız gösterilmektedir"

TARIMDAN HABER




Yorumlar

Toplam 23 Adet Yorum Yapılmış.
10 Ekim 2017, 20:06

Ayşe
Aynı bahçeden toplanan aynı şartlarda kurutulan fındıklar 54-55 randımanlı fındık tüccarda 8 TL,TMO da 10 TL nin üzerinde
10 Ekim 2017, 11:26

TMO Dosttur

Laz Uşağu
TMO bu haberi yapanlar ve yaptıranlara inat her zaman her üreticisinin yanında yer almaya devam edecek.
10 Ekim 2017, 10:36

ıxın pıxın çıxın

ıxın pıxın çıxın
o kadar yorum yaptım hiç biri yayınlanmadı, halbı ki hakaret de içermiyordu.
10 Ekim 2017, 10:34

EDİTÖR

EDİTÖR
YAPTIĞIMIZ YORUMLAR NEDEN YAYINLANMIYOR?
10 Ekim 2017, 09:54

Ayşe
Aynı bahçeden toplanan aynı şartlarda kurutulan fındıklar 54-55 randımanlı fındık tüccarda 8 TL,TMO da 10 TL nin üzerinde
10 Ekim 2017, 07:06

TMO ne diyor bu işe? Sordunuz mu?
09 Ekim 2017, 23:11

Fındık

Refika
7 tl ye ürünü ucuza kapatan tüccar hangi yabancı kuruluşlara Türk fındığını ucuza pazarlayarak kime hizmet ediyor ? Piyasalarda 7 TL'ye işlemgörebilecek ürüne TMO vasıtasıyla üretici lehine en az 10 TL ödemek kimi neden rahatsız Devamı..7 tl ye ürünü ucuza kapatan tüccar hangi yabancı kuruluşlara Türk fındığını ucuza pazarlayarak kime hizmet ediyor ? Piyasalarda 7 TL'ye işlemgörebilecek ürüne TMO vasıtasıyla üretici lehine en az 10 TL ödemek kimi neden rahatsız ediyor ?
09 Ekim 2017, 23:00

Gerçeği yansıtmıyor

Ela Nuray
TMO olmasaydı fındığı üretici 8 TL’ye tüccara satmak zorunda kalacaktı. Oysaki TMO’da 10 TL. Alanında uzman personel tarafından alım yapılmakta ve yine TMO çiftçinin kara gün dostu olduğunu göstermektedir.
09 Ekim 2017, 22:56

Fındık fiyatı

AKUCUK
TMO olmasaydı fındık fiyatı 7 liradan bir lira fazla olur muydu ? Tüccar 7 liraya aracılık yaparak aldığı ürünü faturalı olarak fabrikaya kaça satıyor ve kaç lira kar ediyor ? Büyük yabancı firmalar adına tüccardan alım yapan f Devamı..TMO olmasaydı fındık fiyatı 7 liradan bir lira fazla olur muydu ? Tüccar 7 liraya aracılık yaparak aldığı ürünü faturalı olarak fabrikaya kaça satıyor ve kaç lira kar ediyor ? Büyük yabancı firmalar adına tüccardan alım yapan fabrikacı bu malı üzerine kaç lira koyarak yabancı tefecilere kaça satıyor ? Aradaki komisyoncular 7-8 liraya kapattıkları ürünlerden ne kadar kar ediyor ? Bu durumlar ortadayken kg başına 10 TL'nin üzerinde fiyat veren TMO hangi kesimler tarafından eleştirilmeye çalışılıyor ?
09 Ekim 2017, 22:54

TMO her zaman üreticinin dostu

Nur Gül
TMO devreye girmeseydi, tüccar düşük fiyattan fındığı üreticiden alabilecekti. TMO fındığa 10 TL vererek üreticinin yanında olduğunu gösterdi. Üreticiyi ezdirmedi.